Pandemia de coronavirus a afectat serios afaceri din foarte multe industrii, care au fost nevoite fie să-și restrângă activitatea, fie să o întrerupă complet, până la finalizarea situației de criză. Deși efectele negative au fost resimțite de toți, într-un fel sau altul, industria HoReCa a fost printre cele mai afectate.
În cazul în care ești deținătorul unei pensiuni și îți dorești să primești din nou oaspeți, este cazul să aplici câteva măsuri, prin care să îi faci pe aceștia să se simtă în siguranță și prin care să le asiguri un sejur plăcut. În cele ce urmează îți prezentăm toate măsurile de siguranță pe care trebuie să le pui în aplicare, dar și cum ai putea să atragi cât mai mulți clienți.
Măsuri de siguranță și prevenție
Odată cu încetarea stării de urgență, primirea de oaspeți în pensiuni este posibilă, însă doar cu respectarea anumitor norme de siguranță și prevenție. Astfel, înainte de a permite accesul oaspeților, este nevoie să te conformezi și să iei o serie de măsuri.
În primul rând, la fiecare intrare a pensiunii și în fiecare cameră, trebuie instalat câte un dispenser cu dezinfectant, pe care oaspeții și personalul pensiunii să-l folosească ori de câte ori este nevoie, iar musafirii trebuie să beneficieze de mănuși și măști de protecție. De asemenea, la recepție trebuie montate panouri de plexiglas, care să limiteze cât mai mult contactul dintre recepționeri și clienți. În ceea ce privește cheile sau cartelele de acces, acestea trebuie dezinfectate ori de câte ori sunt predate la recepție și înainte de a fi înmânate oaspeților.
Vezi 👉AICI DISPENSER PENTRU DEZINFECTANT
La recepție, trebuie să existe o trusă medicală care să conțină: dezinfectant, șervețele pentru curățarea suprafețelor, măști pentru față, vizetă, ochelari de protecție, mănuși, șorț de protecție, halat medical lung și sac de unică folosință pentru deșeuri. Această trusă trebuie pusă la dispoziția cadrelor medicale care sunt solicitate atunci când există un caz suspect de boală în interiorul pensiunii.
Mai mult, în interiorul unității de cazare, vor trebui montate panouri informative, prin care să se promoveze necesitatea igienei mâinilor și normele de distanțare socială.
Promovează-ți pensiunea pentru a atrage mai mulți clienți
Dacă pensiunea ta nu are încă o prezență în mediul online, acum este momentul potrivit să te ocupi de acest lucru. Asigură-te că îți creezi un site web, în care să adaugi poze cu pensiunea și informații despre facilitățile oferite, dar și detalii despre preț și eventuale reduceri pe care le oferi. Creează-ți un cont pe rețelele de socializare și promovează pensiunea pe grupurile de profil.
De asemenea, poți adăuga o ofertă pe un site de anunțuri, în care să-ți prezinți pensiunea și motivele pentru care cei în căutarea unei vacanțe ar trebui să o aleagă. Asigură-te că adaugi poze multe, atât cu pensiunea, cât și cu împrejurimile, și că precizezi toate facilitățile de care oaspeții vor putea beneficia.
Dacă ești proprietarul unei pensiuni și îți dorești să te bucuri de cât mai mulți clienți, adaugă un anunț pe OLX, iar rezultatele se vor vedea în cel mai scurt timp.
Ce facilități să oferi pentru a atrage turiștii
Cu toate că deschiderea pensiunilor este permisă la momentul actual, restaurantele, barurile, piscinele interioare, saunele sau locurile de joacă pentru copii vor rămâne în continuare închise. Pentru că încă nu există o dată exactă de la care deschiderea acestora va fi permisă, este necesar să găsești alte modalități prin care să atragi clienții și să le asiguri o ședere plăcută cu activități diverse și interactive. Pentru a reuși acest lucru, poți lua următoarele măsuri:
Un parteneriat cu un restaurant care face livrări la domiciliu
În cazul în care nu ai posibilitatea de a prepara mâncare în interiorul pensiunii, ai putea să le oferi oaspeților posibilitatea de a-și comanda preparatele dorite de la un restaurant care oferă și serviciul de livrări. Pentru că restaurantele și terasele rămân în continuare închise, clienții tăi vor aprecia că le oferi o opțiune prin care să se bucure de preparate specifice locului în care se află.
În situația în care îți dorești să le oferi clienților tăi acces la servicii de calitate și la un preț bun, poți încheia un parteneriat cu unul sau mai multe restaurante locale. Astfel, mâncarea va fi livrată rapid, iar aceștia o vor putea servi direct în camere.
Organizează activități interactive în pensiune
Dacă în apropierea pensiunii tale existau anumite atracții turistice care au rămas în continuare închise, este cazul să improvizezi și să organizezi chiar tu activități, prin care oaspeții să se bucure de întreaga ședere. Totuși, trebuie să alegi idei de divertisment care să respecte normele de distanțare socială și care să le garanteze clienților siguranța.
Poți opta pentru activități specifice zonei în care este localizată pensiunea ta, potrivite atât pentru adulți, cât și pentru cei mici. Olăritul este o activitate potrivită pentru această perioadă, întrucât participanții vor respecta normele de distanțare socială și își vor putea pune la încercare îndemânarea, pentru a realiza obiecte deosebite, pe care să le poată lua, mai apoi, acasă.
În cazul în care pensiunea nu beneficiază de spațiu suficient pentru instalarea unor roți de olărit, poți alege o activitate mai simplă, precum confecționarea de obiecte DIY, origami sau rezolvarea de puzzle-uri. Cu doar câteva mese, poziționate la o distanță de cel puțin 4 metri una de cealaltă și cu materiale specifice acestor activități, vei putea asigura o atmosferă plăcută pentru toți oaspeții.
Oferă-le anumite bonusuri la cazare
Pentru a-ți crește șansele de a primi cât mai mulți oaspeți, poți acorda și o serie de reduceri persoanelor care aleg să se cazeze pentru câteva nopți în pensiunea ta. Poți oferi bonusuri în funcție de numărul de persoane dintr-un grup sau de perioada șederii.
Succesul pensiunii tale depinde de tine și de cum o administrezi în această perioadă. Fă alegeri inspirate, promoveaz-o într-un mod eficient și asigură toate condițiile de securitate pentru clienții tăi.